1.2.2.1/19/A/003
Būvindustrijas un saistīto nozaru tehnoloģisko inovāciju un produktivitātes apmācību projekts 2

Ilgtspējīgas būvniecības veicināšanā aktīvāk jāiesaistās valsts iestādēm
Lai veicinātu būvniecības nozares apguvi un praksi, lai mērķtiecīgi domātu ne tikai par ēkām, bet par visu pilsētas infrastruktūru kopumā, kas būtu ērta, funkcionāla un saistoša iedzīvotājiem dzīvei pilsētā, šī gada 27. oktobrī norisinājās ekspertu konference “Ilgtspējīga pilsētbūvniecība: zaļo investīciju balstīta modernā un viedā dzīves telpa”, kurā ar prezentāciju par Latvijas ilgtspējīgas būvniecības izaicinājumiem uzstājās Latvijas Būvuzņēmēju apvienības pārstāvis.
Ilgtspējas novērtēšanā pastāv un Latvijā tiek izmantotas vairākas sertificēšanas sistēmas, piemēram BREEAM un DGNB, un ir vērojama tendence, ka komercsektorā šādi novērtētu ēku skaits Latvijā sasniedz aptuveni 80 sertificētas ēkas, toties valsts un pašvaldību sektorā pašlaik tā ir tikai viena – Ogres bibliotēka. Valstī ir izstrādātas, bet vēl nav pilnībā ieviestas, zaļā iepirkuma prasības būvniecībā, ietverot prasību būvēt gandrīz nulles enerģijas patēriņa ēkas, tāpat notiek ēku siltināšanas projekti, kuru apjoms un ātrums ir būtiski jāpaātrina.
Auditorija tika arī iepazīstināta ar jaunu būvgružu aprites sistēmu, kas top Eiropas Komisijas LIFE Vides programmas integrētajā projektā “No atkritumiem uz resursiem Latvijā reģionālās ilgtspējības un aprites veicināšana, izmantojot atkritumus kā resursus”. Šī projekta gaitā tiek izstrādātas apritīgas būvniecības vadlīnijas un priekšlikumi apritīgas būvniecības sistēmas izveidei Latvijā. Tā kā ilgtspējīgu ēku būvniecībā lielākais pasūtītājs ir valsts un pašvaldību sektors, tāpēc no viņu lēmumiem par labu ilgtspējīgu projektu attīstībai būs atkarīgs šāda virziena attīstības ātrums.
Avots: https://www.latvijasbuvnieki.lv/
Mācības ir kļuvušas par ikdienu katram uzņēmumam, kurš rūpējas par savu izaugsmi un konkurētspēju

Intervijā piedalās:
Sanita Rubene
SIA “FABRUM“
Būvuzraugs
Kāda ir Jūsu pieredze mācību industrijā?
Mācību industrijā darbojos jau vairāk kā 10 gadu. Savas iepriekšējās pieredzes ietvaros esmu bijusi un arī šobrīd turpinu pasniedzēja darbu Rīgas Tehniskajā universitātē, gan arī pasniegusi un vadījusi pieaugušo būvniecības nozares speciālistu tālākapmācības kursus, kas nepieciešami speciālistu profesionālās kvalifikācijas paaugstināšanai.
Kādām mācību metodēm dodat priekšroku mācību procesā?
Mācību procesā es viennozīmīgi dodu priekšroku klātienes apmācībām, kur ir iespējams nodibināt personīgu kontaktu ar auditoriju. Pieredze rāda, ka šāda veida apmācības ir visefektīvākās, jo ir augstāka iespēja panākt klausītāju iesaisti apmācību norisē. Diemžēl jāsecina, ka attālinātās apmācības nav tik efektīvas tieši zemākas apmācāmo iesaistes dēļ. Apmācībās vienmēr cenšos izmantot kombinētu, vizuāli uztveramu materiālu izmantošanu un verbālu komunikāciju ar klausītājiem, lai pasniedzamo materiālu varētu pastiprināt ar vizuāli uztveramiem piemēriem.
Cik liela nozīme ir mācībām uzņēmumu ikdienas darba procesos?
Mācībām viennozīmīgi ir ļoti liela nozīme ikdienas darba procesos jebkurā uzņēmumā, jo strādājam strauji mainīgu tehnoloģiju laikmetā, kad nepieciešams nepārtraukti pilnveidot savas profesionālās zināšanas un iemaņas. Tādēļ mācības ir kļuvušas par ikdienas sastāvdaļu gandrīz katram uzņēmumam, kurš rūpējas par savu izaugsmi un konkurētspēju, jo šodienas situācijā nepilnveidoties nozīmē degradēt un atpalikt no saviem konkurentiem.
Kā vērtējat tehnoloģiju attīstību un to iesaisti mācību procesos nākotnē?
Tehnoloģiju attīstību, kas ir izmantojamas mācību procesu optimizēšanā, vērtēju pozitīvi, jo tās dod iespēju paaugstināt apmācību efektivitāti un sasniegt augstākus rezultātus. Domāju, ka arī nākotnē tehnoloģijas būs neatņemama apmācību procesu sastāvdaļa, kas ļaus apmācāmajiem gūt plašāku priekšstatu par mācību materiālu, t.sk. praktiskajiem piemēriem un pielietošanas modeļiem. Tomēr uzskatu, ka tehnoloģijas nespēs pilnībā aizstāt klasisko pasniedzējs-students sadarbības modeli, kurš ietver arī cilvēcīgo apmācības faktoru, jo, arī mainoties laikam, cilvēks paliek sociāla būtne un vislabāk uztver informāciju no citiem cilvēkiem.
Informācija par dažiem no projekta ietvaros pieejamajiem kursiem



